I can't get you out of my head

Heeeeej! Jag var tvungen att plugga. Jag har prov i Fysik imorgon igen. Mekanik (?) typ. Skittråkigt onödigt och ointressant. Så nu har jag pluggat i omkring 3 timmar då får det allt vara nog. Ska strax ta en duschilusch och sjunga högt som fan.
Åh, höll på att glömma! Imorgon kommer Mietek Grocher och håller föredrag i min skola som vi ska få lyssna på. För er som inte vet så är Mietek en överlevare från Andra världskriget och Förintelsen. Han är från Polen och har suttit i Koncentrationsläger och grejer. Det finns endast 10 levande personer kvar i Sverige som var med under Förintelsen. Alltså, Förintelsen är ju då när *hans namn jag inte vill nämna* och hans folk började "utrota" judarna. Som ni vet så blir jag så sjukt förbannad och upprörd gällande det. Jag fattar inte hur man kan göra något sådant mot MÄNNISKOR! Helt sjukt är det. Jag anar många tårar imorgon. Jag är blödig. Jätteblödig.
Mietek är runt 85 år och gör fortfarande föredrag på skolor, jag tycker det är rätt sjukt! Men jag berättar mer om honom och hans berättelse imorgon då jag förmodligen vet lite mer. Sov gott ikväll! ♥


Puss / Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0