ragg

Jag har blivit raggad på idag. I bussen. Två gånger. En kille, runt 16, mörk, kommer fram till mig där jag sitter i en nästan tom buss och läser en tidning. Han har precis suttit några säten bakom mig och viskat och garvat med sina utländska kompisar.

Killen: Öj, får jag sitta här?
Jag: Öh, nääe..
Killen: Jo.
Jag: Du kan väl sitta någon annan stans, det finns massor av platser.
Killen går därifrån och suckar och garvar med sina kompisar.

Jag sitter på bussen igen, nu påväg hem. Jag ser ett gäng med utländska killar men tänker inte mer på det. Samma kille som på förra bussen går bak till mig.

Killen: Men får jag sitta här?
Jag: Alltså, nej! Vad vill du egentligen?

En liten stund senare, efter att dom suttit och pratat ihop sig "Gör det igen, du får en tjuga!", typ, så kommer han bak till mig igen, och sätter sig i sätet tvärs över gången. Han stirrar på mig.

Killen: Vad heter du?
Jag: Jag känner inte dig, så jag tänker inte berätta vad jag heter.
Killen: Kan jag få ditt mobilnummer?
Jag: Alltså, nej.
Killen: Vart bor du?
Jag: Jag känner inte dig! Jag tänker inte säga vart jag bor.
Killen: Du är snygg.
Jag: Eh, tack?
Killen: Ska du inte säga tack detsamma?
Jag: Näe, jag känner dig inte så jag tänker inte säga tack detsamma.
Killen: Jag känner inte dig heller, men jag säger att du är snygg ändå.

Jag suckar och tittar ner i min telefon. Killen går fram till sina kompisar igen.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Du kunde ju varit liiiiiite snäll mot stackaren, hahaha

2011-06-29 @ 23:29:23
URL: http://vaknamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0